Calibrating Inclusive Sporting Encounters

Nieuwe Student-assistent Frank te Welscher

Sinds enkele maanden is Frank te Welscher aan het CISE project verbonden als student assistent. Hieronder een kort stukje over hemzelf:

“Ik ben Frank te Welscher, de nieuwe student-assistent binnen het CISE project. In deze rol zal ik Maikel Waardenburg en Iris Geerts ondersteunen in onder andere het uitwerken van interviews, het updaten van de website, het voorbereiden en notuleren van vergaderingen en ik heb mij bezig gehouden met het opzetten van de nieuwe CISE-nieuwsbrief.

Ik ben op dit moment 20 jaar oud en derdejaars student Bestuurs- en Organisatiewetenschap. Naast deze bijbaan als student-assistent ben ik  werkzaam bij SC Cambuur in de gedragscommissie. Wij ontvangen en horen supporters die ervan worden gedacht overtredingen te hebben begaan, en geven een advies aan de club en KNVB voor een eventuele straf. Ik ben dus al een beetje actief op het gebied van sport en samenleving, zou je kunnen zeggen.

Het raakvlak tussen sport en de maatschappij is iets wat mij zeer interesseert. Dat ik nu al twee rollen in dat gebied heb vind ik des te leuker. Wie weet kan ik later nog verder werken op dit gebied. Voor nu help ik in elk geval graag bij dit mooie en leerzame project. Ook vind ik het een leuk detail dat dit een project is dat sport en samenleving verbindt, precies in de geest van mijn held Johan Cruijff.

Ik kijk ernaar uit om te beginnen in deze nieuwe rol. Dus ongetwijfeld tot snel!”