Calibrating Inclusive Sporting Encounters

Kick-off Calibrating Inclusive Sporting Encounters

Maandag 2 december vond de kick-off van het project Calibrating Inclusive Sporting Encounters plaats in Stadion Galgenwaard in Utrecht. De onderzoekers en maatschappelijke partners van het CISE-project kwamen bijeen om verwachtingen, kansen en mogelijkheden te bespreken. Samen kijken we terug op een interessante aftrap van een vierjarig onderzoek waarin inclusieve sportontmoetingen centraal staan.

Het CISE-project wordt uitgevoerd onder leiding van dr. Maikel Waardenburg (Bestuurs- en Organisatiewetenschap, Universiteit Utrecht) in samenwerking met collega’s van het departement Sociale Geografie en Planologie (UU), het departement Industrial Design (TU/e), het Lectoraat Move to Be (Fontys Sporthogeschool) en het Lectoraat Participatie en Stedelijke Ontwikkeling (Hogeschool Utrecht). De lokale en landelijke maatschappelijke partners zijn tevens nauw betrokken: Vereniging Sport en Gemeenten (VSG), stichting Life Goals, de gemeenten Utrecht en Eindhoven, SportUtrecht, FC Utrecht, PSV Foundation en het sportinnovator-centrum InnoSportlab Sport & Beweeg.